Recension: The Friend Zone av Abby Jimenez

41945163Titel: The Friend Zone
Författare: Abby Jimenez
Serie: 
Genre: chick lit, contemporary, romance
Förlag: Forever Romance
Utgiven: 11 juni 2019
Format: e-bok
Språk: engelska
Sidantal: 306
Status: 30 juni-3 juli 2019

Handling: Kristen Petersen doesn’t do drama, will fight to the death for her friends, and has no room in her life for guys who just don’t get her. She’s also keeping a big secret: facing a medically necessary procedure that will make it impossible for her to have children. Planning her best friend’s wedding is bittersweet for Kristen—especially when she meets the best man, Josh Copeland. He’s funny, sexy, never offended by her mile-wide streak of sarcasm, and always one chicken enchilada ahead of her hangry. Even her dog, Stuntman Mike, adores him. The only catch: Josh wants a big family someday. Kristen knows he’d be better off with someone else, but as their attraction grows, it’s harder and harder to keep him at arm’s length.

Första meningen:

”I glanced down at the text while the light was red.”

Mina tankar:

Jag vet inte riktigt varför men av någon anledning hade jag riktigt höga förväntningar på den här boken. Förutom om att bli tipsad om den på Instagram så hade jag inte hört nåt om den och eftersom detta är författarens debutroman så var chansen att jag annars skulle upptäcka den rätt minimal. Jag är så otroligt tacksam för att jag fick nys om den här boken och att jag placerade den på min beach reads-lista för i år. Jag fullkomligt älskade The Friend Zone. Här har vi en bok precis i min smak.

Det fanns så mycket jag älskade här, alltifrån själva kärleken (såklart), till karaktärernas utveckling och de mer allvarliga ämnena som togs upp, såsom infertilitet. Det fanns stunder då jag dock upplevde en stor irritation mot huvudkaraktären Kristen som hade vissa sidor som jag kunde störa mig enormt på, men mot slutet började jag mer förstå precis varför hon var som hon var och då kunde jag inte annat än älska henne ändå.

Jag kan inte påstå att The Friend Zone är rakt igenom en feel good-bok då det sker en specifik sak som verkligen är tragisk och som ändrar hela ens perspektiv på saker och ting, för både karaktärerna men även för läsaren, men det var ju också meningen från författarens sida. Det gav också boken mer av ett djup, vilket egentligen inte behövdes (jag blev snarare upprörd), men man förstod mot slutet varför författaren valde att gå den vägen.

Misstänker att det här inlägget blev rätt förvirrande om man inte läst boken men jag vill ju inte gå in på spoilers heller, vilket inte alltid är så lätt. Jag rekommenderar verkligen alla att läsa The Friend Zone om man gillar böcker som ingår i contemporary romance, jag lovar att du inte kommer bli besviken.

Betyg: ★★★★★

2 reaktioner på ”Recension: The Friend Zone av Abby Jimenez

Lämna en kommentar